Pracujte chytřeji, ne tvrději!

Autor: Věra Böhmová

                                    Čas. Nejcennější komodita, kterou máme.                                
Jak často si říkáme: "Kdyby tak měl den více hodin?"
Ale všichni máme času stejně a je jen na nás, jak ho co nejlépe využijeme.
Není slabost, říct si o pomoc, když se cítíme přetížení.     
Představte si, že máte virtuální asistentku, jako takovou parťačku, která vám kryje                                                      záda, když to potřebujete.
Ne, nemluvím o někom, kdo sedí v kanceláři, debatuje s kolegy, pije kafíčka a plní bezmyšlenkovitě zadání.
Mluvím o nás, virtuálních asistentkách, kterým se sice říká „virtuální“, ale jsme z masa a kostí, vždy připravené pomoci.
Že jste o této možnosti nikdy neuvažovali?
Možná je na čase začít - pokud tedy nepotřebujete to pravidelné vaření kávy :)
Jak poznat, že nastal čas pro virtuální asistentku?
Jste na pracovní schůzce, ale myslíte na to, kolik máte ještě nevyřízené korespondence, kolik úkolů Vám čeká v diáři a jste myšlenkami jinde.
Rodina vás také potřebuje.
Žena by ráda s vámi trávila čas, šla na večeři nebo za kulturou?
Syn má zápas a vy ho nestihne přijít podpořit, protože nestíháte?
Zde už vám doslova bliká kontrolka – potřebuji pomoc.
Představte si, jak by se váš den změnil, kdyby část vašich úkolů převzal někdo jiný.
Cítíte, jak se vám ulevuje?
Přijdete domů dříve, vezmete ženu i děti ven a najednou jdou všechny činnosti snadněji.
Získáváte nové klienty a zakázky, protože máte více energie a zase chuť tvořit.
Když máme více času pro sebe, pro svou rodinu a pro věci, které nás baví, cítíme se šťastnější a spokojenější.
A to je to, co nakonec v životě skutečně něco znamená.


Kdo je virtuální asistentka?
Je důležité si uvědomit, že virtuální asistentka není váš zaměstnanec, ale partnerka.
Když jí to dovolíte, bude vás provázet procesem delegování, navrhne různá zlepšení i řešení vašich problémů a hlavně pochopí, co je pro vás důležité.
Pomáhá vám ušetřit čas, abyste se soustředili na ty pro vás důležité činnosti a zbavili se toho, co zbytečně zatěžuje.
Může vám zorganizovat e-mail, kalendář a pomoci se zákaznickou péčí.
Zorganizuje vám pracovní cesty a vyřídí osobní záležitosti.
Může vám vytvořit web nebo zajistit správu sociálních sítí.
Prostě na co si vzpomenete a řeknete si: "Tohle bych vlastně dělat nemusel, to mohu DELEGOVAT."
Můžete spolupracovat i s více VA, protože každá má své zaměření, které umí nejlépe.
Jen tak dostanete vždy to nejlepší.
Virtuální asistentky můžete najít různě.
Existují různé katalogy virtuálních asistentek, uvedu zde ty nejznámější:
Katalog podnikatelek, lektorum – katalog VA, vyhledavač Společně nahoru
Případně můžete využít LinkedIn, různé FB skupiny k delegování a podnikání, kde napíšete, co potřebujete. :)
Důležitá při spolupráci je hlavně komunikace.
Je potřeba si vše od začátku nastavit tak, aby spokojenost byla na obou stranách a aby každý od delegování dostal to, co potřebuje a hledá.
Jestli jste se v některých bodech našli, je na čase zkusit spolupráci s VA.
Věřte, že vám to ve finále pomůže a už nebudete chtít jinak :)
PS: I kdyby vaše zkušenost byla negativní, neuzavírejte se. Každá jsme jiná a věřím, že na každého čeká ta PRAVÁ virtuální asistentka.